FC Mid Pulveri

Pakkauskoko: 30g
Kelialue: 0/-6°C
Parhaimmillaan uudella ja kostealla lumella.


Vauhdin tuotekehitysosasto tekee uusia innovaatioita ja on kehittänyt FC-tuotesarjan korkealle tasolle. Näillä tuotteilla on erinomaisia ominaisuuksia. Ne minimoivat suksen pohjamateriaalin pintaenergian ja tekevät siitä erittäin vettä- ja likaahylkivän. Samalla ne ovat erinomaisia kylmissä olosuhteissa pienentäen tehokkaasta hankauskitkaa. FC-pulvereiden nopeus, luistoherkkyys ja kestävyys ovat erinomaiset kaikilla kelialueilla. Monipuolisten laittotapojen myötä pulverista hyötyvät kaikki, myös kevyet hiihtäjät.

Pulvereiden alusvoitelu:
• Puhdista suksen pohja huolellisesti Vauhti Clean&Glide puhdistus- ja huoltonesteellä.
• Käytä alusvoiteena lumilaatuun ja kosteuteen sopivaa UF, HF- tai LF Race-vahaa.
• Siklaa ja harjaa pulverin alle tuleva voidekerros rosteri- tai messinkiharjalla ja viimeistele huolellisesti nylonharjalla.

Voitelu pakkaskeleillä:
• Raudoita pulveri nopealla, noin 7-10 sekunnin vedolla, käytä voiteluraudassa noin 170-180°C lämpötilaa. Rotokorkkaa vielä lämmin pulveripinta käyttäen porakoneessa matalaa kierrosnopeutta ja keveähköä painetta. Kaksi-kolme vetoa suksen kärjestä kantaan on riittävä määrä.
• Jäähdytä sukset huolellisesti ja siklaa ylimääräinen pulveri kevyesti.
• Harjaa rotohevosharjalla, jatka rotonylonharjalla niin, että pohjiin tulee tasainen kiiltävä pinta.
o Jos käytössä ei ole rotoja voi korkkauksen tehdä luonnonkorkilla käsin voimakkaasti hiertäen sekä käsiharjausta käyttäen. Aukaise pohjat metalliharjalla, jatka kiillottaen pinnat nylonharjalla.

Voitelu vesikeleillä ja kosteilla nollakeleillä:
• Raudoita pulveri käyttäen ns. ”täyspolttoa”, jolloin raudoitus kestää 15-20 sekuntia. Käytä voiteluraudassa n. 170-180 asteen lämpötilaa.
• Jäähdytä sukset huolellisesti ja siklaa ylimääräinen pulveri kevyesti.
• Aloita harjaaminen siklauksen jälkeen rotohevosharjalla, jatka rotonylonharjalla ja viimeistele pinnat rotohevosharjalla (mattapinta lisää vesipakoisuutta näissä keleissä). Näin saadaan merkittävästi lisää luistoherkkyyttä ja kulutuskestävyyttä.
o Harjaukset voidaan tehdä perinteisesti käsiharjoilla: Aukaise pohjat rosteriharjalla, jatka nylonharjalla ja viimeistele pinta hieman mataksi Hienojouhisella metalliharjalla tai hevosenjouhiharjalla. (mattapinta lisää vesipakoisuutta näissä keleissä)