FC LDR Pulveri

Pakkauskoko: 30g
Kelialue: +5/-20°C

Vauhdin uusin pinnoiteinnovaatio LDR pulveri on kehitetty erityisesti pitkän matkan kilpailuihin ja tapahtumiin. Pitkillä matkoilla lämpötilanvaihtelut päivän aikana ovat dramaattiset – aamun pakkasasteet vaihtuvat monesti kesken matkan useisiin plus asteisiin. LDR pulverin kyky reagoida suuriin lämpötilavaihteluihin on ilmiömäinen, joka yhdessä erityisen hyvän kulutuskestävyyden kanssa tekee siitä markkinoiden suunnannäyttäjän.

Pinnoitteen kyky reagoida vaihtelevaan vauhtiin on omaa luokkaansa. LDR on poikkeuksellisen luistoherkkä myös hitaammassa vauhdissa saavuttaen parhaat ominaisuutensa vauhdin kiihtyessä.
• Kaikki lumilaadut, erityisesti vanhalle lumelle ja tykkilumelle. Useita MM- ja MC-kilpailustartteja näissä olosuhteissa kertoo jotain yleispulverin suorituskyvystä!
• Erinomainen pulveri kaikenlaiseen yleiskäyttöön kaikille keleille ja matkoille.
• Sopii kuntoilijoille ja junioreille talven yleispulveriksi.


Vauhdin tuotekehitysosasto tekee uusia innovaatioita ja on kehittänyt FC-tuotesarjan korkealle tasolle. Näillä tuotteilla on erinomaisia ominaisuuksia. Ne minimoivat suksen pohjamateriaalin pintaenergian ja tekevät siitä erittäin vettä- ja likaahylkivän. Samalla ne ovat erinomaisia kylmissä olosuhteissa pienentäen tehokkaasta hankauskitkaa. FC-pulvereiden nopeus, luistoherkkyys ja kestävyys ovat erinomaiset kaikilla kelialueilla. Monipuolisten laittotapojen myötä pulverista hyötyvät kaikki, myös kevyet hiihtäjät.

Pulvereiden alusvoitelu:
• Puhdista suksen pohja huolellisesti Vauhti Clean&Glide puhdistus- ja huoltonesteellä.
• Käytä alusvoiteena lumilaatuun ja kosteuteen sopivaa UF, HF- tai LF Race-vahaa.
• Siklaa ja harjaa pulverin alle tuleva voidekerros rosteri- tai messinkiharjalla ja viimeistele huolellisesti nylonharjalla.

Voitelu pakkaskeleillä:
• Raudoita pulveri nopealla, noin 7-10 sekunnin vedolla, käytä voiteluraudassa noin 170-180°C lämpötilaa. Rotokorkkaa vielä lämmin pulveripinta käyttäen porakoneessa matalaa kierrosnopeutta ja keveähköä painetta. Kaksi-kolme vetoa suksen kärjestä kantaan on riittävä määrä.
• Jäähdytä sukset huolellisesti ja siklaa ylimääräinen pulveri kevyesti.
• Harjaa rotohevosharjalla, jatka rotonylonharjalla niin, että pohjiin tulee tasainen kiiltävä pinta.
o Jos käytössä ei ole rotoja voi korkkauksen tehdä luonnonkorkilla käsin voimakkaasti hiertäen sekä käsiharjausta käyttäen. Aukaise pohjat metalliharjalla, jatka kiillottaen pinnat nylonharjalla.

Voitelu vesikeleillä ja kosteilla nollakeleillä:
• Raudoita pulveri käyttäen ns. ”täyspolttoa”, jolloin raudoitus kestää 15-20 sekuntia. Käytä voiteluraudassa n. 170-180 asteen lämpötilaa.
• Jäähdytä sukset huolellisesti ja siklaa ylimääräinen pulveri kevyesti.
• Aloita harjaaminen siklauksen jälkeen rotohevosharjalla, jatka rotonylonharjalla ja viimeistele pinnat rotohevosharjalla (mattapinta lisää vesipakoisuutta näissä keleissä). Näin saadaan merkittävästi lisää luistoherkkyyttä ja kulutuskestävyyttä.
o Harjaukset voidaan tehdä perinteisesti käsiharjoilla: Aukaise pohjat rosteriharjalla, jatka nylonharjalla ja viimeistele pinta hieman mataksi Hienojouhisella metalliharjalla tai hevosenjouhiharjalla. (mattapinta lisää vesipakoisuutta näissä keleissä)